zaterdag 23 april 2011

Kaart met vogelkooitje

Deze kaart wilde ik al eerder laten zien, maar de sizzix stanzen stonden geruime tijd in back-order. Gelukkig zijn ze weer verkrijgbaar en kan ik deze kaart eindelijk laten zien.

Gebruikte materialen:
* Sizzix stans: Caged Bird (Tim Holtz alterations)
* Pretty paper pad: Old-Fashioned Nursery Jongen (PB 7030)
* Vierkante creme kaart
* Bruine label (kantoorvakhandel)
* Achtergrond stempel
* Versamark stempel inkt
* Distress inkt: Frayed Burlap en Vintage Photo
* Dun karton
* Blauwe strasssteen

De sizzix stanzen kunnen door de cuttlebug. De sandwich die je maakt is: B-plaat/ stans/ papier/ B-plaat.
Ze kunnen zelf dikker materiaal snijden. Zoals dun karton.
Voor het vogelkooitje en de vogel heb ik het design papier en het karton in 1 keer gesneden. Zo weet je dat ze precies op elkaar geplakt kunnen worden.
Het label heb ik gestempeld met versamark inkt. Deze inkt word in de meeste gevallen gebruikt voor embossingpoeders. Doordat de inkt iets vetter is blijft de poeder gemakkelijker plakken en krijg je de mooiste embossing technieken.
Voor mijn kaart heb ik geen embossing poeder gebruikt. Ik heb gestempeld en de afdruk laten drogen. Op het doosje van Versamark staat: Watermark stamp pad. En dit is ook wat er gebeurt. Er ontstaat een watermerk. De inkt maak het label iets donkerder.
Met distress inkt heb ik het label afgewerkt.
Ook alle andere onderdelen voor de kaart heb ik bewerkt met de distress inkt.
Daarna een mooie compositie bedacht en alles op de kaart geplakt.
Als laatste heeft het vogeltje een strass steentje als oog gekregen.

Veel hobby plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails