zaterdag 17 november 2012

Kaarsen standaard

We verkopen in de winkel prachtig decoratie vlies. Deze 'stof" bestaat uit geweven draden en laat dus een beetje licht door. Het is in diverse motieven verkrijgbaar.
Je kunt er hele leuke dingen mee doen en ik heb er een kaarsen standaard van gemaakt.
 
Ik ben begonnen met een halve styropor bol van 15 cm. Ik heb de onderkant glad gemaakt met een mesje. Door het mesje te verwarmen, glijd deze makkelijk door het styropor.
In de boven kant heb ik een zilverkleurige kaarsenhouder geprikt.
 
 
Ik ben aan de slag gegaan met een gemĂȘleerde rood en oranje soort en een effen oranje.
Ik heb kleine rondjes gemaakt met een ronde stans en mijn cuttlebug.
Ik heb geprobeerd om met een pons de rondjes te maken, maar dat ging niet zo goed.
Je kunt natuurlijk ook met een schaar aan de gang. Dan kun je zelf de vormpjes verzinnen. Wie weet geeft dat weer een ander leuk effect.
 
Nadat ik een hele verzameling rondjes had kon ik beginnen met het leukste gedeelte van dit project. het vast prikken van de rondjes met kleine speldjes.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel een tijdje bezig ben geweest om ze er allemaal op te zetten. Ik moest ook opletten dat ik niet teveel oranje bij elkaar zou zetten en andersom.
Het moest een mooi geheel worden.
Hoe voller de bol, des te leuker het resultaat.
Nadat ik tevreden was met het geheel hoefde ik alleen nog een mooie kaars uit te zoeken en deze in de houder te zetten.
 


 
Leuk alternatief:
bol met mos
bol met dennenappels,
bol met glitters,
bol met watten (sneeuw)
 
Je kunt 'm maken zoals je wilt.
Dit is ook voor kinderen een leuk project.
 
Let wel op met het branden van de kaars. Laat deze nooit zonder toezicht branden.
 
Veel hobby plezier

1 opmerking:

  1. Dat het maar snel en lang donker is, zodat deze vrolijke kaarsstandaard mag branden. Groetjes, Mienokje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails